Świat psów

Autor: eklerek123
Czy podobał Ci się to opowiadanie? 0

  Powiodłem wzrokiem w kierunku starszej kobiety, podpierającej się drewnianym kijkiem. Wolną ręką prowadziła ona małą dziewczynkę z rudymi kucami. Razem coś podśpiewywały.

  - Widzisz, ludzie też mają swoje rozrywki.

  - Czy chodzenie może być rozrywką?

  - To nie jest chodzenie. Dla tej pani jest to spacer z wnuczką.

  - A dla wnuczki spacer z babcią. Tak?

  - Tak, Bruno.

  - A dlaczego ja nie mam babci?

  - Może masz. Tylko nie tu.

  - A gdzie?

  - W niebie.

  - A co to takiego jest niebo? Nigdy o nim nie słyszałem.

  - To takie miejsce, w którym zwierzęta znajdują się po śmierci.

  - Psy też?

  - Też. Ale tylko te dobre.

  - Aha. To znaczy, że te, które chciały mnie zjeść, nie pójdą do nieba, tak?

  - Nie my o tym decydujemy, Bruno.

  - A kto?

  - Najwyższy.

  - Kim On jest.

  - To taki Pan, który wszystko stworzył.

  - Psy też?

  Kondzio się uśmiechnął.

  - Też – odpowiedział.

  Rozejrzałem się. Po przeciwległej stronie ulicy, po chodniku szedł młody pan z dziwnie nastroszonymi włosami. Swoja dużą dłonią trzymał za rączkę małe dziecko. Jeśli się nie mylę, była to dziewczynka.

  - Tato – powiedziało dziecko, wypluwając kawałek czegoś, na co kiedyś chcieli mnie przerobić skośnoocy – ja już nie chcę tej bułki. Ona jest nie dobra.

  Młody pan spojrzał na dziecko, ale nic nie powiedział. Dziewczynka rzuciła bułkę na ulicę i za moment oboje z tatą znikli za rogiem ulicy. Pobiegłem szybko w kierunku bułki, wcale się nie rozejrzawszy.  

  - Bruno, nie! – krzyknął za mną Kondzio i całą swą siłą naparł na mnie ciałem, w ostatniej chwili ratując przed rozpędzonym samochodem. Odleciawszy kilka metrów, przed upadkiem na chodnik zdążyłem usłyszeć pisk opon i jakiś straszliwy jęk. Uderzyłem o ścianę pobliskiego sklepu, ale podniosłem się szybko. Duży, biały samochód odjechał, odsłaniając leżące na asfalcie ciało Kondzia. Pobiegłem do niego, ale…

  Ale on już nie żył. 

  

   

 

 

Najpopularniejsze opowiadania

Musisz być zalogowany, aby komentować. Zaloguj się lub załóż konto, jeżeli jeszcze go nie posiadasz.

Forum - opowiadania
Reklamy
O autorze
eklerek123
Użytkownik - eklerek123

O sobie samym:
Ostatnio widziany: 2011-01-11 18:41:57