Banki spółdzielcze a deponenci. Empiryczna analiza oddziaływań dyscyplinujących

Wydawnictwo: MT Biznes
Data wydania: 2016-06-27
Kategoria: Encyklopedie, słowniki, leksykony
ISBN: 9788375616606
Liczba stron: 360
Dodał/a książkę: elibri

Ocena: 0 (0 głosów)

Banki spółdzielcze stanowią najliczniejszą grupę podmiotów sektora bankowego w Polsce. Przy kilkudziesięciu funkcjonujących bankach komercyjnych liczba ponad 550 banków spółdzielczych robi wrażenie. Banki spółdzielcze są najbardziej aktywne zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma aż tylu oddziałów banków komercyjnych.

Szczególnie ważną rolę banki spółdzielcze odgrywają w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw, a także rolników oraz mikroprzedsiębiorców, tj. osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na własny rachunek. Banki te z reguły stosują zindywidualizowane podejście do klienta, oparte na znajomości lokalnych warunków i wzajemnym zaufaniu.

Z tych powodów zapewnienie stabilności i bezpieczeństwa sektora bankowości spółdzielczej stanowi kwestię istotną dla całej gospodarki. Książka zawiera bogaty materiał teoretyczny oraz wyniki zakrojonych na szeroką skalę badań empirycznych krajowych banków spółdzielczych.

Dr Łukasz Kozłowski jest adiunktem w Katedrze Bankowości i Ubezpieczeń Akademii Leona Koźmińskiego i autorem około 30 publikacji, m.in. w renomowanych czasopismach o zasięgu międzynarodowym, takich jak ,,Journal of Banking & Finance", ,,Journal of Financial Stability", ,,Journal of Corporate Finance", ,,Emerging Markets Review" i ,,Finance Research Letters". Jego zainteresowania badawcze dotyczą kwestii związanych z funkcjonowaniem banków oraz małych i średnich przedsiębiorstw na rynkach lokalnych, zależności między modelami biznesowymi banków a ryzykiem systemowym, a także efektów wycofań zagranicznych właścicieli banków komercyjnych z określonych rynków krajowych.

Kup książkę Banki spółdzielcze a deponenci. Empiryczna analiza oddziaływań dyscyplinujących

Opinie o książce - Banki spółdzielcze a deponenci. Empiryczna analiza oddziaływań dyscyplinujących

Reklamy