CeWEBryci – sława w sieci

Wydawnictwo: Oficyna Wydawnicza Impuls
Data wydania: 2011-10-27
Kategoria: Inne
ISBN: 978-83-7587-713-7
Liczba stron: 222
Dodał/a książkę: czytam

Ocena: 6 (2 głosów)

"Cewebryci" to książka opisująca relację między internetem a sławą.  Wychodząc z założenia, że tak jak kino i teatr stworzyły gwiazdę, radio i telewizja - celebrytę, a prasa tabloidowa - celetoida, można powiedzieć, że i sieć powołuje do życia własny rodzaj bytu: cewebrytę.  



W części pierwszej tekst nakreśla historię sławy, prezentuje koncepcje na temat tego, skąd bierze się jej żądza oraz zainteresowanie osobami nią obdarzonymi, i zastanawia się, jaką rolę sława odgrywa we współczesnym społeczeństwie.  


Druga część to barwna galeria cewebrytów. Bezdomny kierowca tira, eks-śpiewaczka operowa i była narkomanka, turecki casanowa, duet trubadurów oraz biuściasta nauczycielka angielskiego z Rosji - każda z tych postaci ma własną, często zaskakującą, a czasem wzruszającą historię.  



Część trzecia skupia się na zdefiniowaniu oraz teoretycznym ujęciu cewebryty i skonfrontowaniu go z celebrytą. Patrzy na tego pierwszego zarówno od strony całego systemu funkcjonowania sławy, jak i samej jednostki. Stara się też zaproponować rozwiązanie jednego z największych problemów cewebryty, a także próbuje dociec, jaka przyszłość może czekać jego, a jaka celebrytę.

Kup książkę CeWEBryci – sława w sieci

Polecana recenzja

Avatar użytkownika - justa21
justa21
Przeczytane:2014-12-31, Ocena: 6, Przeczytałam,
Lans ponad wszystko   Z roku na rok nasza aktywność w coraz większym stopniu przenosi się do sieci. To za pośrednictwem Internetu zawieramy znajomości, poszukujemy pracy, pozyskujemy informacje. Wykorzystując łącza, możemy nawet studiować on-line, robić zakupy, a także miło spędzać czas. Możliwości, jakie otwarły się dzięki upowszechnieniu Internetu, wykorzystują szeroko również firmy, promujące swoje towary i usługi, wchodzące z klientem w interakcje. Ale nie tylko przedsiębiorstwa dostrzegły możliwości, jakie niesie z sobą globalna sieć – również większość osób mających dostęp do Internetu pragnie zaistnieć. Realizować się to może przez aktywność w serwisach społecznościowych, ale także przez intensywne działania, mające na celu wyłącznie pokazanie się, dotarcie do jak największej liczby osób. Nie zawsze osoby te rzeczywiście reprezentują coś wartościowego, gwiazda niektórych bardzo szybko gaśnie. Są jednak tacy, którzy konsekwentnie realizują obraną wcześniej strategię.   O tym, kim jest cewebryta i co różni go od celebryty, w jaki sposób nowoczesne media wykorzystywane są do promocji własnej osoby i co tak naprawdę oznacza bycie sławnym, pisze Michał Janczewki. Książka CeWEBryci - sława w sieci, opublikowana nakładem oficyny Impuls, to fascynująca rozprawa, dotycząca szeroko pojętej popularności, pragnienia zapisania się jeśli nie na kartach historii ...
(czytaj dalej)

Opinie o książce - CeWEBryci – sława w sieci

Avatar użytkownika - bambi12
bambi12
Przeczytane:2014-08-15, Ocena: 6, Przeczytałam, Mam,

Jestem świeżo po lekturze książki "CeWEBryci sława w sieci" autorstwa Michała Janczewskiego. Odnalazłam w niej interesujące historie osób, które dzięki sieci stały się rozpoznawalne również w świecie realnym. Autor ukazał tu także formę i następstwa sławy medialnej. Ponadto dowiódł, że popularność w internecie różni się od tej w innych, znanych nam mediach. Jego zdaniem ceWEBryci często stają się sławni przez przypadek. Z dnia na dzień. Niektórzy z nich realizują swoje marzenia, pasje. Inni próbują zaimponować brawurą, która niekiedy prowadzi do tragedii. Wielkim walorem tej publikacji jest również fakt, że autor wyjaśnia tu na czym polega manipulacja medialna oraz odpowiada na pytania: co powoduje, że ludzie stają się popularni i dlaczego pragną być sławni. Lektura pobudza do refleksji. Zatem i w mym umyśle po jej ukończeniu zalęgło się kilka pytań. Jak długo trwa sława CeWEBrytów? Czy przekłada się ona na ich zamożność? Kto ją zdobywa?

Facebook, instagram, twitter, youtube, wykop... Smartfony są połączone z każdą z wymienionych witryn i aktualizują się natychmiastowo powiadamiając o wszystkim właściciela. Wydawałoby się, że wystarczy nagrać filmik, wrzucić w parę miejsc i trochę poczekać... Tylko czy każde nagranie zyska miliony odtworzeń. Oczywiście, że nie. Ten unikalny film musi mieć w sobie to "coś" - musi byś w jakiś sensie oryginalny. Inny niż miliony codziennie zamieszczanych. Jednak co jesteśmy gotowi zrobić, aby doświadczyć sławy w internecie?

reszta opinii na: http://hugekultura.blogspot.com/2014/08/cewebryci-sawa-w-sieci-micha-janczewski.html

Link do opinii
Avatar użytkownika - mrukmruk
mrukmruk
Przeczytane:,
Moim zdaniem świetna książka, świetny i nośny temat, bardzo aktualny i na czasie. Interesujące postacie i ich historie, zwłaszcza tej nauczycielki angielskiego z Rosji - jej filmiki naprawdę są sławne, mają mnóstwo wyświetleń i to jest doskonały przykład sławy w sieci.
Link do opinii
Reklamy