Psychologia w szkole 2(38)/2013

Ocena: 5 (1 głosów)
Narkotyki w polskiej szkole Młodzi ludzie nie mają większych kłopotów z dostępem do narkotyków. Większość uważa, że marihuana i haszysz nie szkodzą. Przynajmniej połowa chciałaby ich legalizacji. Mity na temat trawki Wiele mitów krąży o marihuanie, najpopularniejszym z narkotyków, po który chętnie sięgają młodzi ludzie. Oto niektóre z nich. Front przeciw prochom W rozmowie z uczniami o narkotykach liczą się fakty. Nie wolno oceniać ani wskazywać palcem tych, którzy mogą być uzależnieni. Trzeba też wiedzieć na tyle dużo, aby nie wyjść na ignoranta, bo wtedy dyskusja skończy się bardzo szybko - twierdzi Marek Sochacki. Dlaczego dzieci sięgają po środki odurzające? Co zrobić, aby po nie nie sięgały? Czemu nie wystarczą pogadanki, nawet najlepiej przygotowane? Internauci dzielą się swoimi refleksjami. Czytanie emocji Emocje nauczycieli i uczniów mogą sprzyjać rozwojowi i dodawać energii, ale mogą też ranić, szkodzić i zniechęcać do wysiłku. Im lepiej znamy naszych uczniów, tym bliżsi nam się stają i tym lepiej ich rozumiemy. Wobec trudnej codzienności O tym, jak uczniowie zachowują się w trudnych sytuacjach, decydują ich subiektywne oceny tego, co się dzieje. Dlatego różne zdarzenia mogą oceniać tak samo lub to samo zdarzenie zupełnie odmiennie. Recepta na naprawę krzywdy Konferencja naprawcza daje korzyści wszystkim uczestnikom. Sprawca nie zostaje wykluczony ze społeczności. Ofiara może liczyć na zadośćuczynienie. Obserwatorzy uczą się brać odpowiedzialność za swoje czyny. Konflikt asertywnie zażegnany W konflikcie emocje są napięte niczym struny. Złagodnieją, jeśli jego strony będą oceniać swoje zachowania, a nie siebie nawzajem. Dzięki temu mają szansę rzeczywiście do siebie dotrzeć. Upragniony błysk geniuszu Kreatywność jest w cenie. Nauczyciele chcą ją widzieć u uczniów, a uczniowie oczekują kreatywnego myślenia od nauczycieli. Rodzice dopatrują się jej u dzieci, zarządy firm oczekują jej od pracowników. Fascynacja nią powoduje, że ludzie stoją w kolejkach do słynnych galerii i muzeów. Mądrość - to brzmi dumnie Definicji mądrości jest chyba co najmniej tyle samo, ile definicji inteligencji. Moim zadaniem jest przyjrzeć się im uważnie, aby pomóc UCZNIOM i NAUCZYCIELOM w sprecyzowaniu własnego zdania na ten temat. Mądrość odkrywania własnej prawdy Czym jest mądrość? Temat rzeka, pytanie, na które odpowiedzi znajdujemy odmienne w zależności od etapu życiowych wyzwań oraz własnej gotowości do ich przyjęcia. Wspólna praca nad dyscypliną Stosowanie się do obowiązujących reguł i zasad, spełnianie poleceń - na takich zachowaniach uczniów zależy nauczycielom oraz rodzicom. Co zrobić, aby zwiększyć szansę, że dzieci będą właśnie tak postępować? Pułapki na motywację Nie obiecujmy dzieciom nagrody przed wykonaniem polecenia. Kiedy wiedzą, że robią coś dla nagrody, nie starają się tak bardzo jak wówczas, gdy pracują dla przyjemności. Czy warto być altruistą Oddanie koledze ołówka, żeby mógł dokończyć rysunek; wzięcie na siebie winy, żeby uchronić przyjaciela przed karą; rezygnacja z własnych przyjemności, żeby poświęcić czas potrzebującym. Do takich czynów zdolni są nawet najmłodsi uczniowie. Szkolne kłopoty ze snem Ferie zimowe i wakacje to czas wyczekiwany przez dzieci - mogą wtedy wylegiwać się w łóżku albo zwlekać z zaśnięciem. Niestety, po powrocie do szkoły zaczynają się u nich kłopoty ze snem. Co mogą zrobić rodzice i nauczyciele, by im pomóc? Energia w puszce Napoje energetyczne w reklamach obiecują cuda. Piją je kierowcy pokonujący długie trasy, studenci zakuwający w sesji, wyczynowi sportowcy i nastolatki. A one mogą zaszkodzić organizmowi. Wspólnota bez słów Jeśli nauczysz się poświęcać ludziom więcej uwagi, słuchać tego, co mają ci do powiedzenia, to uda wam się zbudować autentyczną wspólnotę. Ona tworzy się, wzmacnia nawet wtedy, kiedy nie medytujecie - przekonują Cathy Day i Ernie Christie. Medytacja przyniosła spokój Wyciszenie, mniejsza agresja, panowanie nad sobą, większa życzliwość - nauczyciele szkoły katolickiej w Reading widzą w praktykowaniu medytacji same korzyści. Uczniowie też. Co, jak i kiedy doradzać Dzwonek na długą przerwę. Nauczyciele spotykają się w pokoju nauczycielskim. Rozmawiają przy kawie. Porównują obserwacje, opowiadają o bieżących kłopotach, wzajemnie sobie doradzają. Pragniemy, abyście także na łamach „Psychologii w Szkole” znaleźli chwilę na przerwę i otrzymali odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Przedstawiony problem komentuje psycholog i terapeuta Marcin Jaroszewski. Czekamy na Wasze listy. W świecie niepełnosprawnych Jak nauczyć tolerancji i empatii wobec osób niepełnosprawnych? Jak pomóc w zrozumieniu ich świata?

Informacje dodatkowe o Psychologia w szkole 2(38)/2013:

Wydawnictwo: inne
Data wydania: b.d
Kategoria: Psychologia
ISBN: 1731-838X
Liczba stron: 128

więcej

Kup książkę Psychologia w szkole 2(38)/2013

Sprawdzam ceny dla ciebie ...
Cytaty z książki

Na naszej stronie nie ma jeszcze cytatów z tej książki.


Dodaj cytat
REKLAMA

Zobacz także

Psychologia w szkole 2(38)/2013 - opinie o książce

Avatar użytkownika - Katarzyna78
Katarzyna78
Przeczytane:2013-05-07, Ocena: 5, Przeczytałam, 2013, Mam,
Inne książki autora
Kto się chowa w ogrodzie?
praca zbiorowa0
Okładka ksiązki - Kto się chowa w ogrodzie?

W tej samej serii:Kto się chowa w lesie?Kto się chowa w gospodarstwie?Kto się chowa w domu?...

Aladyn
praca zbiorowa0
Okładka ksiązki - Aladyn

Klasyczna bajka dla dzieci w pięknie ilustrowanym opracowaniu. Zapewni Twojemu dziecku wiele chwil zabawy i niezapomnianych przygód wraz z bohaterami bajki....

Zobacz wszystkie książki tego autora
Recenzje miesiąca
Fałszywa królowa
Mateusz Fogt
Fałszywa królowa
Zagraj ze mną miłość
Robert D. Fijałkowski ;
Zagraj ze mną miłość
Między nami jest Śmierć
Patryk Żelazny
Między nami jest Śmierć
Ktoś tak blisko
Wojciech Wolnicki (W. & W. Gregory)
Ktoś tak blisko
Serce nie siwieje
Hanna Bilińska-Stecyszyn ;
Serce nie siwieje
Olga
Ewa Hansen ;
Olga
Zranione serca
Urszula Gajdowska
Zranione serca
Znajdziesz mnie wśród chmur
Ilona Ciepał-Jaranowska
Znajdziesz mnie wśród chmur
Pokaż wszystkie recenzje
Reklamy