Publicystyka

Gdyby nie koty, internet wyglądałby zupełnie inaczej.Bez kotów nie byłoby Demotywatorów ani Kwejka, o tych zwierzętach pisze „Pudelek” i „The Guardian”. Koty patrzą na nas z cudacznych zdjęć naszych znajomych, z komicznych, naprędce przygotowanych memów czy z zabawnych, często trafiających w punkt komiksów. Jak wzbudzić zainteresowanie postem na Facebooku? Wystarczy wrzucić śmieszne zdjęcie lub gif z kotem. Ale czy jest coś, czego nawet najwięksi kociarze o swych ulubionych zwierzakach nie wiedzieli? Mamy kilka takich ciekawostek! czytaj dalej

Czy czytanie książek na głos ma wpływ na nasze zwierzęta? Czy podobnie jak dzieciom, powinniśmy czytać im książki, by pomóc im się rozwijać? czytaj dalej

Coraz więcej dostępnych jest w Polsce dyskontów książkowych, które oferują tytuły w zdecydowanie niższych cenach niż te rynkowe czy okładkowe. Sklepom tym – mającym często dość różny rodzaj asortymentu pod względem jakościowym – z reguły dość dobrze się powodzi, a czytelnicy cenią sobie „tanie kupowanie”. Wiele osób burzy się jednak na warunki przechowywania książek w takich miejscach. I w tym momencie pojawia się pytanie: czy czasem cena za sprzedawanie taniej książki nie jest zbyt... wysoka? czytaj dalej

Dania, Szwecja, Norwegia, a niejednokrotnie także Finlandia i Islandia, zaliczane są do Skandynawii – mroźnego, północnego regionu, który dla wielu nadal pozostaje miejscem na globie dość egzotycznym. I choć może nie w takim sensie, jak nadal myśli się o Afryce i lasach deszczowych, to jednak Skandynawia pozostaje na pewien sposób tajemnicza, skrywająca przed człowiekiem wiele tajemnic. czytaj dalej

A więc stało się! W polskim literackim półświatku zawrzało! Kiedy czytelnicy Remigiusza Mroza spierali się z jego krytykami, w drugiej części polskiego Internetu czytelnicy zaczęli po raz kolejny bojkotować… Empik! czytaj dalej

Z okazji drugich urodzin bycia self-publisherem na polskim rynku wydawniczym, pozwoliłam sobie przygotować słodko-gorzkie, praktyczne podsumowanie tego, jak to wygląda w praktyce. Może dzięki temu uda się rozpocząć dyskusję o losach tysięcy autorów, którzy nawet nie wiedzą, co mogą, a czego nie. Pisze dla Was Sandra Borowiecka, redaktor naczelna Magazynu Reporterskiego Szpalta.com, autorka książek Ani żadnej rzeczy oraz Która jego jest. czytaj dalej

„Sprzedajemy książki, tanio” – ogłaszają się księgarnie internetowe, które mierzą się z coraz bardziej drastycznym spadkiem poziomu czytelnictwa w Polsce. Większość z nich przeniosła się do sieci „z ulicy” i przekonuje internautów, że warto, że przyjemność, wiedza i nowe horyzonty. Kowalski mruży oczy wpatrzone w ekran komputera – to pierwszy widoczny ruch na jego twarzy od ponad trzech godzin. Jakoś mu tak ostatnio... nie po drodze ...    czytaj dalej

Istnieje wiele ciekawostek, których nie dowiemy się od szkolnych belfrów.  Oto kilka faktów powszednie nieznanych. Możesz je, oczywiście, zdementować lub się z nimi zgodzić. czytaj dalej

Film jest jak kot
Autor: granice_pl Kategoria: Felieton 3

Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest z filmami? Trafiają do kin i tłumy ludzi gnają na seanse, żeby się  z nimi zapoznać. Ale prędzej czy później nadchodzi czas, kiedy film schodzi z ekranu, ustępując kolejnym premierom. Wydawać by się mogło, że na tym koniec, ale… ostatnio naszła mnie myśl, z którą dzielę się z Wami już w tytule: otóż film jest jak kot – żyje nie raz, nie dwa, ale „dziewięć” (to znaczy: „wstaw dowolną liczbę”) razy - pisze Przemysław Garczyński, twórca projektu 104filmy.pl czytaj dalej

Zauważyłem, że seria etiud "Kawa i papierosy" Jima Jarmuscha, a zwłaszcza epizod z Tomem Waitsem i Iggim Popem, należy do ulubionych filmów ludzkości, przynajmniej tej bliżej mi znanej, warszawskiej. Można gadać o tysiącach rzeczy, przywoływać setki filmów, spierać się o ich przesłania i wartości, ale gdy tylko wspomni się Jarmuscha, twarze wszystkich nagle się wypogadzają i wspólny uśmiech łączy nas w jednym epickim westchnieniu: o tak, kawa i papierosy! O tak, nasze słabości i potrzeby! O tak, co zrobić, już tacy jesteśmy! Musimy wypić i zapalić! - pisze Marek Bieńczyk w magazynie "Papermint". czytaj dalej

Warto przeczytać

Reklamy