„Rosyjska apokalipsa” Wiktora Jerofiejewa jest literackim wydarzeniem, które można by, odwołując się do współczesnej leksyki marketingowej, nazwać produktem dwa w jednym. Zbiór czytaj dalej
Jeśli chcielibyśmy odnaleźć literackie powinowactwa prozy Wojciecha Chmielewskiego, z pewnością nasza uwaga zatrzymałaby się na duchowym patronacie, jaki sprawuję nad nią Marek Nowakowski. Podobieństwa wyłaniają czytaj dalej
„Dziedzictwo Estery” to książka sygnowana mianem „małej prozy”. Sięgając po nią, czytelnik, owszem, zetknie się z formą niepozorną i niewielką rozmiarem (116 stron formatu zbliżonego czytaj dalej
Dla polskich czytelników powieść Sandora Maraiego „Sindbad powraca do domu” z pewnością nie ma szans stać się tym samym, czym była dla odbiorców węgierskich. O rzeczywistym znaczeniu czytaj dalej
„Pisanie to magia. Czym jest magia…? No więc czarami, czarodziejstwem. Miksturą ze słowa, snu, symbolu, uczucia, miksturą, mieszaniną czarodziejskich znaków, która ma siłę oddziałującą czytaj dalej
Dość zaskakujące są pierwsze wrażenia, które wywołuje ta książka, szczególnie, gdy jest to pierwsze zetknięcie się z autorem i jego stylem. Nietypowa forma, odmienna narracja, wybrane zdania kończące czytaj dalej
Wydawnictwo Czytelnik popularyzuje i przypomina twórczość Jarosława Iwaszkiewicza – po obszernym wyborze wierszy oraz wyborze opowiadań przyszedł czas na wybór esejów z podróży czytaj dalej
„Obejmująca okres czterdziestu ośmiu lat korespondencja jest bardzo bogata i wielowątkowa, chociaż siłą rzeczy zdominowana przez sprawy wydawnicze” – napisał we wstępie do pierwszego tomu czytaj dalej
Już pierwsze zdanie tekstu otwierającego tomik „Niewiarygodne podróże” zaskakuje swoją trafnością: „Osoba wracająca z podróży nie potrafi o niej opowiadać, dość wcześnie mnie czytaj dalej
Newralgiczne, krwawiące punkty na osi historii zmuszają do przyklejania coraz to nowych opatrunków. Nie po to bynajmniej, by załagodzić ból, oswoić go czy pogodzić się z jego koniecznym istnieniem czytaj dalej