Recenzja gry planszowej „真br Pompik". Pami耩 i koncentracja

Autor: S豉womir Krempa, Magdalena Galiczek-Krempa
Ok豉dka publicystyki dla Recenzja gry planszowej „真br Pompik

„真br Pompik” to przeznaczona dla m這dszych mi這郾ików planszówek gra pomagaj帷a 獞iczy pami耩 i koncentracj.
.


„真br Pompik”
Martin Nedergaard Andersen
Egmont
Liczba graczy: 2-5
Wiek: od 4 lat
Czas rozgrywki: ok. 20 min.
.


Zestaw do gry

W por璚znym kartonie znajdujemy kartonow plansz, 2 kostki do gry, drewnian figurk 簑bra Pompika, 13 kafelków z postaciami ró積ych zwierz徠 le郾ych - sow, nietoperzem, dzikiem, rysiem, wiewiórk czy je瞠m, 42 瞠tony kwiatków (w 3 kolorach) oraz znacznik s這鎍a. Ca這嗆 jest przygotowana starannie i nawi您uje do popularnego serialu telewizyjnego. Szata graficzna jest spójna i dobrze oddaje atmosfer puszczy. Zwierz徠ka s sympatyczne, u鄉iechaj si do graczy, 豉two je rozró積i i zapami皻a. Ca這嗆 z pewno軼i spodoba si m這dszym graczom.
.




Memory „z twistem”

Zasady gry s bardzo proste. Na planszy roz這穎nych zostaje w sposób losowy 6 par zwierz徠 oraz kafelek burzy. Zadaniem graczy jest zapami皻anie w ci庵u minuty po這瞠nia poszczególnych par. Nast瘼nie kafelki zostaj odwrócone, a gracze rozpoczynaj zabaw. Po rzucie kostk przesuwa si figurk Pompika po planszy. Po ods這ni璚iu kafelka, na którym 簑br stanie, nale篡 od這篡 go na opuszczone wcze郾iej przez Pompika pole, odwróci i znale潭 kafelek z rysunkiem drugiego zwierzaka z pary. Poprawne odnalezienie kafelka skutkuje zdobyciem punktu w postaci barwnego kwiatka. Je郵i gracz pomyli si, nie traci punktów, lecz je瞠li odkryje kafelek z burz, wówczas oddaje jeden kwiatek do wspólnej puli. Zadanie utrudnia konieczno嗆 przek豉dania kafelka po przesuni璚iu figurki 簑bra. Wraz z biegiem gry zabawa staje si coraz trudniejsza, bo wi瘯szo嗆 kafelków nie zajmuje ju swoich pierwotnych pozycji. Twórcy przygotowali te specjalne warianty dla nieco starszych i nieco m這dszych graczy. Wygrywa ten uczestnik, który zdob璠zie najwi璚ej punktów.
.



Pami耩 przede wszystkim

W przypadku „真bra Pompika” kluczowa jest dobra pami耩. Na pocz徠ku liczy si przede wszystkim utrwalenie sobie pierwotnych pozycji poszczególnych zwierz徠, a wraz z biegiem gry uczestnicy musz zapami皻ywa kolejne zmiany ich u這瞠nia. Zadanie mo積a sobie u豉twi na kilka sposobów. Do dyspozycji graczy oddanych zostaje kilka ró積ych tras, jakimi mo瞠 porusza si 簑br. Mo積a wybiera t spo鈔ód nich, na której znajduj si zapami皻ane wcze郾iej zwierz皻a. Ponadto je瞠li podczas rzutu dwiema kostkami uzyska si ró積e liczby oczek, mo積a wybra ten wynik, który najbardziej odpowiada graczowi. Dzi瘯i temu do kszta販enia pami璚i dochodzi strategiczne my郵enie. W grze liczy si równie refleks - je郵i na kostkach wypadn dwie g這wy 簑bra, wówczas nale篡 jak najszybciej chwyci drewnian figurk i w ten sposób mo積a zyska sporo dodatkowych punktów.
.



„真br Pompik” to wi璚 sympatyczna propozycja przede wszystkim dla m這dszych graczy, kszta販帷a pami耩, wymagaj帷a koncentracji, odrobiny refleksu i umiej皻no軼i planowania.

-> Gr 真br Pompik kupicie najtaniej w ksi璕arni dobre-ksiazki.com.pl

1

Musisz by zalogowany, aby komentowa. Zaloguj si lub za堯 konto, je瞠li jeszcze go nie posiadasz.

Reklamy
Recenzje miesi帷a
Wyspa z mg造 i kamienia
Magdalena Kawka
Ok豉dka ksi捫ki - Wyspa z mg造 i kamienia
Czasami k豉mi
Alice Feeney
Ok豉dka ksi捫ki - Czasami k豉mi
Kobieta w klatce
Jussi Adler - Olsen
Ok豉dka ksi捫ki - Kobieta w klatce
Sankofa. Nie zmarnuj 篡cia
Tomasz Gaj OP, Magdalena Pajkowska
Ok豉dka ksi捫ki - Sankofa. Nie zmarnuj 篡cia
Wyspa Ob陰kanych
Martin Widmark
Ok豉dka ksi捫ki - Wyspa Ob陰kanych
Poka wszystkie recenzje